Implanty zębów – faza gojenia

Implanty zębów - faza gojenia

Implanty zębów są umieszczane w kości szczęki. Wymaga to zdrowej kości szczęki. Podczas zabiegu otrzymają Państwo miejscowe znieczulenie, aby zapewnić sobie komfort. Ból i plamy krwi są normalne przez pierwsze kilka dni. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się o fazie gojenia się implantów stomatologicznych. Jeśli masz jakieś pytania, nie krępuj się i zapytaj nas! Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania!

Implanty stomatologiczne w szczęce wymagają zdrowej kości szczęki do wszczepienia

Proces umieszczania implantu stomatologicznego w szczęce obejmuje kilka etapów. Pierwszym etapem jest ocena, która obejmuje zdjęcia rentgenowskie i trójwymiarowe obrazy szczęki. Na zdjęciach tych widać wszelkie ukryte problemy stomatologiczne. Następnie chirurg umieści słupki w kości szczęki, przypominające kształtem prawdziwy ząb. Następnie zostanie umieszczony łącznik, a implant zostanie pokryty nakładką leczniczą. Zapobiega to zrastaniu się dziąseł i kości z implantem.

Po umieszczeniu implantu w szczęce może być konieczny przeszczep kości. Procedurę tę wykonuje się zazwyczaj w ciągu trzech do dziewięciu miesięcy, ale można ją przeprowadzić wcześniej, jeśli kości szczęki są zdrowe. Natychmiastowe umieszczenie implantu wiąże się jednak z większym ryzykiem i można je wykonać tylko u niektórych pacjentów. Ponadto, procedura ta nie jest zalecana dla pacjentów z problemami kostnymi. Po wygojeniu kości szczęki implant jest mocowany do korony za pomocą wkładu zwanego łącznikiem.

Implant to tytanowa śruba lub słupek, który łączy się z kością szczęki. Utrzymuje on następnie nowy ząb. Dentysta pobierze wyciski istniejących zębów, aby stworzyć model zgryzu. Na podstawie tego modelu dentysta umieści ząb zastępczy. Ząb zastępczy nazywa się koroną. Będzie on wyglądał i był odczuwany jak prawdziwy ząb. Można go następnie czyścić tak samo jak naturalny ząb.

Oprócz wszczepienia implantu w szczękę należy utrzymywać odpowiednią higienę jamy ustnej. Dentysta zbada Cię i sprawdzi, czy nie masz nieleczonej próchnicy. Jeśli cierpisz na choroby dziąseł, implanty stomatologiczne w szczęce mogą spowodować zakażenie wokół implantu. W takich przypadkach należy unikać palenia i picia tytoniu. Infekcja spowodowana tytoniem nie zostanie wyleczona, ale dziąsła mogą się zagoić po zabiegu. Należy również unikać żucia twardych cukierków, ponieważ powodują one pogorszenie stanu implantów stomatologicznych.

Implanty stomatologiczne w szczęce to doskonałe rozwiązanie dla osób z brakami w uzębieniu. Każdy brakujący ząb można uzupełnić jednym implantem. Jeśli pacjent ma silną szczękę, może nie potrzebować dodatkowej kości w miejscu, w którym znajduje się brakujący ząb. W celu poprawy stanu kości szczęki można również wykonać przeszczep kości. Procedura ta może przywrócić kształt Twojej twarzy i dać Ci pewność siebie, której potrzebujesz, aby się uśmiechać!

Podczas zabiegu stosuje się znieczulenie miejscowe, aby zapewnić Państwu komfort

Znieczulenie miejscowe to rodzaj środka przeciwbólowego, który jest wstrzykiwany w okolice nacięcia. Ten rodzaj znieczulenia jest stosowany prawie zawsze, niezależnie od tego, czy zabieg wymaga podania leku dożylnego. Jest on stosowany w celu zapewnienia pacjentowi jak największego komfortu podczas zabiegu i jest szczególnie skuteczny w przypadku zabiegów wymagających niewielkiego nacięcia. Pacjenci, u których wykonuje się tego typu zabiegi, przechodzą zwykle niewielki lifting twarzy, korektę blizn lub naprawę płatka ucha. Możliwe jest otrzymanie znieczulenia miejscowego w to samo miejsce, co znieczulenie zewnątrzoponowe, ale w mniejszej dawce.

Istnieje szereg skutków ubocznych związanych ze znieczuleniem miejscowym. Mogą one obejmować przejściowe problemy z jedzeniem i piciem, utratę kontroli i koordynacji mięśni oraz ból głowy. U niektórych osób może również wystąpić reakcja alergiczna, która może prowadzić do wysypki lub mrowienia skóry. U niektórych osób mogą również wystąpić problemy z oddychaniem, co jest rzadkie, ale zdarza się w rzadkich przypadkach.

Większość rodzajów środków znieczulenia miejscowego to amidy. Na przykład chlorowodorek lidokainy jest jednym z najbardziej popularnych i szeroko stosowanych. Jego wartość pKa wynosi 7,6, a czas działania to zazwyczaj około trzydziestu minut. Inne rodzaje środków znieczulenia miejscowego mają dłuższe działanie, np. chlorowodorek bupiwakainy, który działa przez sześć do ośmiu godzin.

Rodzaj wymaganego znieczulenia zależy od rodzaju zabiegu chirurgicznego oraz wieku i historii medycznej pacjenta. Ty i Twój lekarz anestezjolog omówicie swoją historię medyczną, styl życia i wszelkie leki, które możesz przyjmować. Oba rodzaje mogą powodować poważne skutki uboczne, ale zawsze należy skonsultować się z lekarzem i zapytać o nie. Można również wybrać znieczulenie ogólne, które powoduje całkowitą utratę przytomności.

Znieczulenie miejscowe to lek, który znieczula określony obszar ciała. Lek ten jest często stosowany w przypadku drobnych zabiegów chirurgicznych, takich jak prace dentystyczne, oraz w celu zapewnienia Państwu komfortu podczas drobnych zabiegów związanych ze skórą. Jest on podawany przed zabiegiem, a lekarze będą Cię uważnie obserwować. Przed założeniem kroplówki może zostać podany lek uspokajający. Lek uspokajający może być wdychany lub przyjmowany doustnie przez nos. Podczas zabiegu pacjent potrzebuje czasu, aby dojść do siebie.

W pierwszych dniach często występuje ból i plamy krwi

W pierwszych dniach po wszczepieniu implantu stomatologicznego nie należy pić napojów gazowanych ani kawy. Należy również unikać żucia słomki, a także używania w tym czasie elektrycznej szczoteczki do zębów. Nie należy również używać urządzenia do nitkowania wodą, ponieważ może ono naruszyć obszar implantu. Staraj się myć zęby tradycyjną szczoteczką, a nie urządzeniem do nitkowania wodą.

Oprócz oczywistego bólu związanego z zabiegiem, mogą Państwo doświadczyć plam krwi i nieprzyjemnego smaku. Wynika to z zastosowanego podczas zabiegu środka znieczulającego. Nie powinno to jednak powodować żadnych długoterminowych problemów. Jeśli jednak doświadczysz któregoś z tych objawów, natychmiast skontaktuj się z Jackson Family Dentistry. Należy pamiętać, że implanty stomatologiczne są delikatne i będą wymagały dodatkowej opieki, aby zapobiec infekcjom.

Po zabiegu może wystąpić pewne zasinienie lub obrzęk. Zwykle zmniejsza się on po około tygodniu. Na policzek obok miejsca operacyjnego należy przykładać lód. W tym czasie należy unikać palenia tytoniu, plucia oraz żucia i spożywania ostrych potraw. W tym okresie potrzebne będą również leki przeciwbólowe. Niektórym pacjentom wystarczą leki przeciwbólowe dostępne bez recepty. Inni mogą wymagać silniejszych środków przeciwbólowych.

Po zabiegu może wystąpić łagodny lub umiarkowany ból. Obszar implantu może być lekko opuchnięty i tkliwy. Lekarz stomatolog udzieli Państwu szczegółowych instrukcji dotyczących diety i aktywności, aby zminimalizować ewentualny dyskomfort. Najważniejsze są pierwsze trzy do siedmiu dni po wszczepieniu implantu zęba. Po tych dwóch tygodniach ból i opuchlizna powinny być minimalne. Po tym czasie można powrócić do normalnych czynności.

Ból i obrzęk powinny ustąpić w ciągu tygodnia lub dwóch, ale jeśli utrzymują się dłużej niż tydzień, należy udać się do dentysty na wizytę kontrolną. W celu opanowania obrzęku i stanu zapalnego mogą zostać przepisane leki przeciwbólowe i okłady z lodu. Ostateczny czas rekonwalescencji po wszczepieniu implantów stomatologicznych może wynosić od dwóch do sześciu miesięcy, w zależności od rodzaju przeprowadzonego zabiegu. Po całkowitym wygojeniu implantów zostaną na nich umieszczone sztuczne zęby.

Faza gojenia się implantów stomatologicznych

Implanty stomatologiczne są umieszczane po utworzeniu struktury kostnej. Dziąsło w okolicy implantu jest ostrożnie odrywane od szczęki. W szczęce w kilku etapach wierci się zagłębienie. Implant jest następnie umieszczany w zagłębieniu. Dziąsło otaczające implant zostaje zamknięte, aby umożliwić jego wygojenie. Ostatnim etapem procesu wszczepiania implantów stomatologicznych jest umieszczenie nowej korony. Po umieszczeniu implantu rozpoczyna się faza gojenia.

Podniebienny płat o pełnej grubości został podniesiony wzdłuż apikalnego marginesu dziąsła prawego górnego kła i przedtrzonowca. Okostnowy płat łącznotkankowy został umieszczony poniżej błony śluzowej wargowej za pomocą jednego szwu. W celu ułatwienia gojenia się tkanek miękkich, na miejsce zabiegu założono formator dziąsłowy wykonany z Vicrylu. Pacjentce przepisano 500 mg amoksycyliny przez 5 dni, płukanie jamy ustnej glukonianem chlorheksydyny dwa razy dziennie oraz acetaminofen na ból.

Biomechaniczne i biologiczne aspekty fazy gojenia się implantu zostały zbadane w pracy napisanej przez tego samego autora. W pracy tej badano biomechaniczne właściwości przebudowy kości wokół implantów stomatologicznych. Celem pracy było opracowanie algorytmów, które mogłyby symulować zachowanie tkanki. Praca zawierała również analizę procesów osseointegracji na powierzchni implantu jako zależnej od czasu funkcji lokalnego bodźca mechanicznego. Ten rodzaj analizy był szczególnie przydatny przy projektowaniu modeli symulacyjnych gojenia się implantów stomatologicznych.

Proces fuzji implantu stomatologicznego jest krytyczny dla długowieczności i wyników funkcjonalnych implantu stomatologicznego. Najważniejszym wydarzeniem biologicznym w fazie gojenia klinicznego jest adhezja komórek pomiędzy implantem a otaczającą go kością. Właściwości powierzchni implantu stomatologicznego odgrywają ważną rolę w tym procesie i wpływają na połączenie implantu z żywą kością. Ponadto, te właściwości powierzchniowe wpływają na aktywność komórek na implancie, co jest kluczowe dla jego sukcesu. Jednakże ilość i jakość przyłączonych komórek odgrywa ważną rolę w tym procesie.

Chropowatość powierzchni tytanowego implantu jest związana z procesem osseointegracji. Implanty o szorstkiej powierzchni lepiej integrują się z otaczającą kością. Skutkuje to lepszą osseointegracją i biomechanicznym umocowaniem. Ponadto implanty o szorstkiej powierzchni mogą być obciążone wcześniej niż te o gładkiej powierzchni. W związku z tym ten etap procesu gojenia się implantu stomatologicznego może być szybciej zakończony. Chropowatość powierzchni tytanowego implantu wpływa na szybkość osseointegracji. Ponadto sprzyja procesowi gojenia.