Ból ucha od złamanego zęba – jak sobie z nim radzić

Ból ucha od złamanego zęba - jak sobie z nim radzić

Ból zęba może powodować silny ból w uchu, ale to nie koniec. Próchnica zębów i większe uszkodzenia również mogą powodować ból. Na szczęście ubytki i inne drobne problemy są stosunkowo łatwe do naprawienia. Na szczęście ból ucha spowodowany zepsutym zębem można łatwo leczyć. Czytaj dalej, aby uzyskać kilka pomocnych wskazówek. Poniżej wymieniono kilka metod, które pomogą Ci poradzić sobie z bólem.

Z przyjemnością dzielimy się materiałem, który powstał dzięki współpracy z pogromcapryszczy.pl

Stawy skroniowo-żuchwowe (TMJs)

TMJs to złożone struktury, które łączą szczękę i resztę twarzy. Struktury te umożliwiają wykonywanie różnych wyrazów twarzy, w tym żucie i mówienie. W związku z tym zaburzenia w obrębie stawów skroniowo-żuchwowych mogą powodować ból w obrębie całej twarzy i ucha. W niektórych przypadkach ból ten może być tak silny, że przeszkadza w wykonywaniu codziennych czynności.

Objawy towarzyszące zaburzeniom TMJ nie są takie same u wszystkich pacjentów. Właściwa ocena może wykluczyć zaburzenia TMJ i uniknąć bolesnych konsekwencji w przyszłości. Lekarz zapyta o wszelkie niedawne zabiegi stomatologiczne lub urazy szczęki. Wysłucha również zakresu ruchu szczęki i czy wydaje ona dźwięki klikania podczas otwierania i zamykania ust. Ostatecznie, będzie on w stanie postawić dokładną diagnozę na podstawie objawów klinicznych.

Objawy TMJ mogą być spowodowane innym zaburzeniem, takim jak dysfunkcja TMJ lub stawu skroniowo-żuchwowego. TMJs wpływają na mięśnie i stawy, które kontrolują ruchy szczęki. Chociaż dokładna przyczyna objawów nie jest znana, dentyści uważają, że zaburzenia te są spowodowane problemami z mięśniami i częściami stawowymi szczęki. Może to być wynikiem złamania zęba, złej higieny jamy ustnej lub aparatu ortodontycznego.

Pacjent cierpiący na ból ucha może mieć również zaburzenia TMJ. W takim przypadku lekarz powinien ustalić podstawową przyczynę problemu i przepisać odpowiednią opiekę. Inne zmiany stylu życia mogą złagodzić objawy. Dentysta lub ortodonta może zalecić ćwiczenia zmniejszające napięcie w stawie. Mogą oni zalecić wykonanie badania w kierunku zaburzeń TMJ, aby określić przyczynę bólu ucha.

Zaburzenie TMJ jest częstym schorzeniem, które może dotyczyć szczęki i ucha. Leczenie podstawowej przyczyny tego stanu pomoże złagodzić dyskomfort szczęki i ból ucha. Istnieje wiele metod leczenia dostępnych w celu zajęcia się podstawową przyczyną zaburzeń TMJ. Jeśli podejrzewasz, że cierpisz na TMJ, skontaktuj się ze swoim dentystą, aby dowiedzieć się więcej o możliwościach leczenia.

Zapalenie zatok

Złamany ząb może powodować ból ucha i zatok. Pacjenci często szukają leczenia swoich objawów przez lata, zanim odkryją, że ich problem jest spowodowany przez zainfekowany ząb. Podczas gdy antybiotyki mogą pomóc im poradzić sobie z bólem i tymczasowym złagodzeniem objawów zatokowych, nie zamykają one fabryki bakterii wewnątrz zęba. Problem powróci, gdy tylko antybiotyki się zużyją i ustanie przepływ krwi. Aby uniknąć możliwości wystąpienia poważnego problemu stomatologicznego, należy niezwłocznie skonsultować się z dentystą.

Jeśli masz ból w szczęce, zanotuj, gdzie jest ból i jak długo trwa. Zanotuj również, czy ból poprawia się czy pogarsza przy wykonywaniu różnych czynności. Jeśli ból występuje w nocy, gorączka może wskazywać na infekcję zatok. Niezależnie od tego, czy masz ból zęba czy infekcję zatok, rób notatki, aby pomóc zdiagnozować przyczynę bólu i zapobiec dalszym uszkodzeniom jamy ustnej.

Uzyskanie dużej ilości snu jest niezbędne do złagodzenia objawów bólu zęba zatokowego. Jeśli Twoje zatoki są zablokowane lub mają stan zapalny, ciepły okład na policzek może pomóc Ci poczuć się lepiej. Ukojenie może przynieść także gorący prysznic parowy. Picie dużej ilości płynów również pomoże oczyścić zatoki. Dobrym pomysłem jest naczynie do płukania jamy ustnej wypełnione wodą destylowaną, co pozwoli na odprowadzenie śluzu.

W niektórych przypadkach, infekcja dentystyczna może również spowodować infekcję zatok. Infekcja powoduje gromadzenie się śluzu w zatokach, który może zatkać system drenażu. Zatkana zatoka może powodować ciśnienie w jamie ustnej, uciskając nerwy dostarczające czucia do tylnych zębów. Infekcja zatok może również powodować gorączkę i kapanie z nosa.

Choć wiele osób nie kojarzy tych dwóch stanów, infekcja stomatologiczna może być przyczyną uporczywego zapalenia zatok. Największe zatoki znajdują się tuż nad tylnymi zębami górnej szczęki. Z tego powodu korzenie górnych zębów znajdują się blisko jamy zatokowej. Jeśli masz infekcję zębową, dentysta może pomóc wykluczyć przyczynę bólu i leczyć ewentualne schorzenia zatok, które są jego przyczyną.

Objawy bólu zęba

Możesz odczuwać ból z powodu złamanego zęba po ugryzieniu, ale możesz sam złagodzić ból, stosując środki przeciwzapalne, takie jak ibuprofen lub naproksen. Możesz również przyłożyć lód do dotkniętego miejsca, aby zmniejszyć obrzęk. Możesz również spróbować rozcieńczonego nadtlenku wodoru do bolącego zęba. Uważaj, aby nie dotykać dziąseł tym lekiem i zawsze najpierw zasięgnij porady lekarza.

Jeśli cierpisz na silny ból zęba, ważne jest, aby natychmiast udać się do dentysty. Uszkodzony ząb może bowiem szybko przerodzić się w poważny problem. Ból może stać się nawet tak silny, że możesz odczuwać zawroty głowy lub mdłości. Złamany ząb może odsłonić warstwę miazgi zęba i nerwy, powodując bardzo bolesne i niekomfortowe doświadczenie. Jeśli doświadczasz ekstremalnego bólu, powinieneś poszukać natychmiastowej opieki medycznej. Możesz również spróbować leków bez recepty oraz zimnych lub gorących okładów, aby pomóc złagodzić ból. Możesz chcieć od razu odwiedzić swojego dentystę, ponieważ złamany ząb może być oznaką choroby dziąseł. Jeśli odczuwasz ból zęba, dentysta może zalecić zabieg, który skoryguje przyczynę bólu.

Oprócz bólu spowodowanego złamaniem zęba, możesz doświadczyć próchnicy, wyszczerbionego zęba lub luźnego wypełnienia. Twój dentysta może usunąć próchnicę i zastąpić ją nowym wypełnieniem. W niektórych ciężkich przypadkach konieczne może być usunięcie zęba lub zaklinowanie go między innymi zębami. W innych przypadkach ząb może być również zainfekowany. W takich przypadkach konieczne może być całkowite usunięcie zęba.

Ból może być łagodny lub umiarkowany i będzie trwał przez kilka godzin lub dni. Bólowi może również towarzyszyć obrzęk w jamie ustnej lub ropień. Na szczęście możesz zapobiec bólowi zęba, odwiedzając regularnie swojego dentystę na badanie i czyszczenie zębów. Będziesz miał znacznie większe szanse na zapobieżenie temu bólowi w pierwszej kolejności. W rzeczywistości dobry przegląd stomatologiczny zapewni Ci zdrowie zębów w przyszłości.

Leczenie kanałowe

Gdy doświadczasz bólu ucha z powodu zepsutego zęba, być może cierpisz z powodu kanału korzeniowego. Zabieg ten ma na celu wyleczenie chorej tkanki przy jednoczesnym zachowaniu reszty zęba. Zabieg ten zazwyczaj nie powoduje bólu, ale niektórzy ludzie zgłaszają odczuwanie łagodnej lub silnej wrażliwości po zabiegu. Jeśli to się utrzymuje, należy skonsultować się z dentystą lub endodontą, aby upewnić się, że leczenie przebiega prawidłowo.

Kanał korzeniowy to powszechny zabieg stomatologiczny, który polega na wypełnieniu kanału silną pastą alkaliczną. Pasta ta jest pozostawiona w zębie przez tydzień i może zmniejszyć stan zapalny otaczających tkanek. Osoba może wziąć ibuprofen, aby zmniejszyć wrażliwość. W zależności od nasilenia bólu, leczenie to może wymagać wielu wizyt. Jeśli jednak ból jest silny, należy natychmiast skonsultować się z dentystą.

Ból zęba, któremu towarzyszy ból ucha, może wskazywać na złamanie zęba lub ropień. Zabieg kanałowy może naprawić ząb, jeśli infekcja spowodowała nieodwracalne uszkodzenie nerwów wewnątrz zęba. Dentysta może określić, czy potrzebujesz zabiegu kanałowego na podstawie nasilenia objawów. Należy być gotowym do natychmiastowej wizyty u dentysty w przypadku wystąpienia bólu zęba, ponieważ w przyszłości może być konieczne wykonanie kanału korzeniowego.

Chociaż leczenie kanałowe jest droższe niż ekstrakcja zębów z implantami, może uratować Twój ząb. Zabieg ten jest również mniej inwazyjny niż alternatywa polegająca na usunięciu zęba i wstawieniu implantu. Ta ostatnia procedura wymaga odwrotu, co wiąże się z dodatkowymi kosztami. Nadal jednak istnieją pewne zagrożenia związane z leczeniem kanałowym. Na szczęście istnieje kilka sposobów, aby zmniejszyć ryzyko rozwoju nowotworu podczas zabiegu.

Po wykonaniu kanału korzeniowego dentysta umieści na zębie tymczasową koronę, która będzie go chronić podczas wykonywania nowej. Ważne jest utrzymanie dobrej higieny jamy ustnej po zabiegu, a w Internecie dostępnych jest wiele produktów stomatologicznych, które mogą pomóc w utrzymaniu czystości jamy ustnej. Należy mieć świadomość, że antybiotyki są stosowane jako środek antybakteryjny i mogą przyczynić się do powstania oporności na antybiotyki. Z tego powodu w tej sytuacji można unikać antybiotyków.