Płytka nazębna – jak się jej pozbyć?

Płytka nazębna - jak się jej pozbyć?

Na szczęście istnieje wiele sposobów walki z płytką nazębną. Możesz użyć domowych produktów, takich jak Aloe Vera, aby zwalczyć płytkę nazębną lub możesz udać się do dentysty po profesjonalną pomoc. Niezależnie od tego, którą drogę wybierzesz, rezultatem będzie zdrowsza jama ustna oraz mniejsze ryzyko próchnicy i chorób dziąseł. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o walce z płytką nazębną, skontaktuj się z profesjonalnym dentystą w swojej okolicy w celu usunięcia płytki nazębnej w Gurnee. Profesjonaliści z Centrum Stomatologicznego Beautiful Smiles mogą pomóc Ci osiągnąć Twój najlepszy uśmiech i optymalne zdrowie jamy ustnej.

Aloe vera

Jeśli szukasz wybielić swój uśmiech i mieć zdrowsze dziąsła, prawdopodobnie słyszałeś o korzyściach płynących z używania Aloe Vera. Ta naturalna roślina jest również doskonałym składnikiem pasty do zębów. Jest dostępna w pastach do zębów, które zostały opracowane, aby pomóc Ci utrzymać zdrowe dziąsła i zęby. Można go również znaleźć w innych produktach, takich jak węgiel drzewny i olej kokosowy. Aby uzyskać więcej informacji, zapoznaj się z poniższymi źródłami.

Jedno z badań dotyczyło właściwości przeciwprzebarwieniowych Aloe Vera. Porównano skuteczność przeciwprzebarwieniową zioła ze środkiem porównawczym – chlorheksydyną. Naukowcy zmierzyli liczbę płytek nazębnych w sześciu miejscach na każdym zębie, aby określić, które leczenie dało lepsze wyniki. Oba związki miały porównywalne wyniki w porównaniu z kontrolą. Badanie obejmowało również grupę placebo. Wyniki analizowano przy użyciu wskaźnika płytki nazębnej Quigley-Hein i wskaźnika płytki nazębnej Turesky-Gilmore-Glickman.

Soda oczyszczona

Jeśli masz zwyczaj szorowania zębów sodą oczyszczoną, to Twoje zęby mogą być wolne od płytki nazębnej. Proszek ten neutralizuje kwasy zawarte w pożywieniu i jest skuteczny w zabijaniu bakterii. Możesz użyć sody oczyszczonej do mycia zębów i przepłukać nią usta, aby zwalczyć kamień nazębny. Aloes jest popularnym ziołem o wielu korzyściach zdrowotnych, a połączenie go z sodą oczyszczoną może pomóc Twoim zębom pozostać czystym i białym. Możesz również użyć żelu w płynie do płukania ust.

Jeśli nie lubisz smaku pasty do zębów, to możesz spróbować użyć zamiast niej sody oczyszczonej. Zawiera ona duże ilości wodorowęglanu sodu, który pomaga regulować PH jamy ustnej. Neutralizuje kwasy i zapobiega próchnicy zębów poprzez remineralizację szkliwa. Korzyści z używania sody oczyszczonej do mycia zębów są liczne. Możesz po prostu użyć jej do wybielenia zębów i odświeżenia oddechu.

Płukanka ze słonej wody

Jeśli chcesz poprawić stan zdrowia swoich zębów i zapobiec infekcji, spróbuj użyć płukanki ze słonej wody. W porównaniu z wodą, sól szybciej rozpuszcza się w ciepłej wodzie. Dodatkowo, jest bardziej kojąca dla jamy ustnej, co czyni ją idealną do stosowania po zabiegach stomatologicznych. Ale nadal istnieją pewne środki ostrożności, które należy podjąć. Zaleca się płukanie ust wodą co najmniej dwa razy dziennie, aby uzyskać najwięcej korzyści.

Używanie płukanki ze słonej wody jako płynu do płukania ust to świetny sposób na pozbycie się płytki nazębnej. W przeciwieństwie do wielu komercyjnych płukanek, nie szkodzi ona zębom ani nie powoduje innych skutków ubocznych. Używanie roztworu soli fizjologicznej zabija bakterie powodujące złe oddychanie i wybiela zęby bez uszkadzania szkliwa zębów. Ta metoda pozwala również zaoszczędzić pieniądze, ponieważ nie potrzebujesz drogich narzędzi ani sprzętu, aby zrobić to prawidłowo. Wszystko, czego potrzebujesz to wstępnie wymieszana butelka z solą i ciepła woda.

Unikanie słodkich przekąsek i napojów

Chociaż nie jest do końca jasne, dlaczego unikanie słodkich przekąsek i napojów może być korzystne dla ogólnego stanu zdrowia, to są one jednym z największych czynników przyczyniających się do gromadzenia płytki nazębnej. Dzieje się tak dlatego, że żywność ta zawiera zwykle duże ilości węglowodanów prostych. W końcu zęby wchłaniają cukry znacznie szybciej niż inne części ciała. Ograniczając spożywanie tych pokarmów, uwalniasz jamę ustną od bakterii powodujących powstawanie płytki nazębnej.

Te same zasady dotyczą alkoholu, napojów gazowanych i innych lepkich pokarmów. Lepkie pokarmy mają tendencję do zalegania między zębami i dziąsłami, co znacznie utrudnia bakteriom ich oczyszczenie. Aby uniknąć tego problemu, należy ograniczyć spożycie tych pokarmów i napojów, a zamiast tego pić dużo wody. Woda pomaga wypłukać resztki jedzenia i rozcieńcza kwas, który produkują bakterie.

Regularne szczotkowanie zębów

Płytka nazębna to niezwykle powszechny problem, który dotyka miliony ludzi na całym świecie. Powstaje ona, gdy resztki jedzenia i ślina łączą się, tworząc na zębach lepką, bezbarwną warstwę. Film ten zawiera bakterie, które mogą prowadzić do chorób dziąseł i próchnicy zębów. Regularne szczotkowanie zębów jest niezbędne, aby pozbyć się płytki nazębnej, która jest odpowiedzialna za nieświeży oddech, którego prawdopodobnie doświadczasz. Jest ona również czynnikiem przyczyniającym się do rozwoju chorób dziąseł.

Oprócz szczotkowania zębów dwa razy dziennie, należy również używać nici dentystycznej, aby usunąć cząstki jedzenia i bakterie, które mogą powodować powstawanie płytki nazębnej. Mimo że szczotkowanie zębów jest niezbędne, nie wszystko pozwoli pozbyć się płytki nazębnej. Szczotkowanie zębów tylko przez 30 sekund dziennie nie pozwoli pozbyć się płytki i kamienia nazębnego. Dobra szczoteczka do zębów ma miękkie włosie, które może dotrzeć do tylnej części zębów. Elektroniczna szczoteczka do zębów może pomóc Ci szczotkować zęby skuteczniej niż manualna. Aby upewnić się co do jej jakości, szukaj znaku ADA. Fluor pomaga wzmocnić szkliwo zębów i zmniejsza ryzyko wystąpienia próchnicy spowodowanej kwaśnymi pokarmami.

Unikanie gromadzenia się kamienia nazębnego

Jedną z najważniejszych rzeczy do zrobienia, jeśli chodzi o utrzymanie zdrowego uśmiechu, jest praktykowanie codziennej higieny zębów. Wiadomo, że kamień nazębny powstaje w wyniku zaniechania codziennego czyszczenia zębów. Unikając gromadzenia się kamienia, będziesz miał jaśniejszy uśmiech i zdrowszy oddech. Możesz również uniknąć gromadzenia się kamienia nazębnego poprzez regularne szczotkowanie i nitkowanie zębów. Praktykowanie prawidłowej higieny jamy ustnej jest w zasięgu każdego z nas.

Specjalista stomatolog może pomóc Ci uniknąć gromadzenia się kamienia nazębnego poprzez regularne czyszczenie zębów. Celem jest utrzymanie płytki nazębnej na minimalnym poziomie i zapobieganie powstawaniu kamienia nazębnego. Aby osiągnąć ten cel, należy regularnie umawiać się na wizyty u dentysty. Jeśli zauważysz, że na Twoich zębach znajduje się dużo płytki nazębnej, jak najszybciej udaj się do dentysty.